24 May 2009

Ahli baru bukan punca gejala politik wang!

Keratan Laporan Sinar Harian 24/5/2009

Penghijrahan Ahli-Ahli UMNO atau orang ramai yang menyertai PAS bukan faktor menularnya amalan sagu hati ataupun politik wang.

Ustaz Hasbullah Mohd Ridzwan berkata, pihaknya tidak melihat kemasukan ahli-ahli baru sebagai penyebab wujudnya budaya tidak sihat kerana PAS mempunyai Mekanisme tersendiri untuk membentuk dan mendidik ahli-ahli terutama dalam proses Tarbiyyah yang menjadi asas kepada kekuatan parti selama ini.

Menurutnya, PAS Gombak mengalu-alukan kemasukan ahli-ahli baru dan di Gombak telah mempunyai 10 Cawangan baru parti PAS yang membuktikan penghijrahan ahli-ahli UMNO ke dalam PAS.

Menurutnya, penghijrahan ahli-ahli baru ke dalam PAS adalah bukti kesediaan dan keikhlasan mereka terhadap dasar perjuangan PAS yang berpaksilan Islam, dan UMNO sebenarnya Takut, Bimbang dan Cemburu kerana PAS semakin mendapat sokongan rakyat berbilang kaum dan termasuk penghijrahan ahli-ahli UMNO sendiri menyertai PAS seperti bekas Ketua UMNO Bahagian Petaling Jaya Selatang (PJS), Kapten (B) Datuk Zahar Hashim ke dalam PAS.

No comments:

Post a Comment