04 June 2009

Perasmian Muktamar DPPP ke 50



3 Jun 2009, Taman Melewar, Gombak - Pemuda PAS bertekad untuk menyediakan medan latihan bagi melahirkan para pimpinan masa hadapan demi untuk mempastikan agenda mempersada perjuangan.

Itulah yang ditegaskan oleh Ketua Pemuda PAS Pusat, YB Salehuddin Ayub di dalam ucap tama Muktamar Dewan Pemuda PAS Pusat kali ke-50 yang bertajuk ”Mempersada Perjuangan”.

Di dalam ucapannya juga, YB Ketua Pemuda menegaskan peranan pemuda untuk melansungkan perjuangan PAS yang telah dimulakan oleh para ulama’ semejak tahun-tahun awal PAS ditubuhkan.

Beliau turut merakamkan setinggi-tinggi penghargaan terhadap para alim ulama’ yang mengasaskan Dewan Pemuda PAS yang telah memulakan jihad semenjak 25 Ogos 1953, u.

Beliau yang memegang jawatan tersebut selama enam tahun semenjak 2003 yang lalu menyifatkan dua kejayaan besar dalam tempoh itu, iaitu

Menganjakkan perndekatan politik bangkangan konfrontasi kepada politik bankangan konstruktif.
Melakarkan imej baru bagi PAS untuk menggantikan Umno/BN

Dalam menghadapi zaman yang serba mencabar ini, pemuda digesa untuk memantapkan proses tarbiyah yang menjadi teras dalam proses pembentukan kepimpinan pemuda kontemporari.

Selain itu, YB ketua Pemuda turut menggesa agar memperkasa wibawa pemuda atas tujuan yang sama iaitu pembentukan kepimpinan pemuda kontemporari.

Di akhir ucapan temannya, beliau menegaskan bahawa pemuda akan mendokong kepimpinan ulama yang menjadi tunggak perjuangan PAS dengan sokongan para profesional.

Beliau turut tidak melupakan jasa para profesional yang menjadi tiang seri perjuangan serta aktivis yang menjadi paksinya.

No comments:

Post a Comment