18 June 2009

TEGURAN TUAN GURU NIK AZIZ

Mursyidul AM PAS, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata: kita perlu berbincang dengan Pakatan terdahulu sebelum melangkah mengambil ketupusan sendiri sebab kita telah membuat satu perjanjian dalam Pakatan. perkara ini tiada dalam agenda PR, jika parti-part lain dalam Pakatan Rakyat setuju itu lain perkara.

Kalau UMNO nak perpaduan PAS, PKR, DAP juga harus termasuk sekali, dan PAS pun jadi menteri, PKR pun jadi menteri dan DAP pun jadi menteri ini baru betul benar-benar perpaduan! jika UMNO-BN tidak bersama dengan Pakatan yang lain ini bermakna bukan perpaduan, ini perpecahan. katanya

Beliau berkata sebagai Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa perlu letak jawatan sebagai timbalan presiden Pas dan ahli parlimen Bachok sekiranya Nasharudin masih berhasrat meneruskan rundingan dengan Umno.

"Kalau benar Nasharuddin nak setuju (dengan kerajaan perpaduan) lebih baik dia masuk Umno, letak jawatan timbalan (presiden PAS) dan di Bachok. Apa buat sampah, menyusahkan," begitulah kata-kata Tuan Guru, Dia (Nasharudin) tidak tahu banyak orang telefon saya dan datang berjumpa dengan saya bertanya tentang perkara Kerajaan Perpaduan, ada yang bertanya sambil menanggis dengan sebak-sebak ada yang marah!.

Tuan Guru hanya menegurkan Nasharudin dan mungkin Tuan Guru marah sebagai seorang Ustaz marahkan kepada anak muridnya yang enggan atau ingkar mendengar cakap seorang Ustaz! kita harus mengerti Tuan Guru adalah Pemimpin Tertinggi dalam parti.

Inilah mainan Media arus perdana! diwarwarkan perkataan teguran itu kepada ISU besar yang mengatakan Tuan Guru suruh Timbalam Presiden PAS Nasharuddin letak jawatan segabai Jawatan Timbalan Presiden dan Ahli Parlimen Bachok.

No comments:

Post a Comment