28 January 2010

Insiden Kepala Babi : Kerajaan Bertanggungjawab

Pemuda PAS Kutuk Tindakan Hina Masjid, Kerajaan Bertanggungjawab.

Dewan Pemuda PAS Gombak kesal atas tindakan pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab yang sanggup menghina rumah Allah dengan meletakkan kepala babi di situ.

Pemuda PAS Gombak yakin ia adalah tindakan terkutuk bagi memanipulasi isu kalimah Allah sehingga tergamak melakukan tindakan keji menghina tempat ibadah di dua masjid di Taman Datuk Harun di Petaling Jaya dan Masjid Al-Imam Al-Tirmizi, Taman Seri Sentosa, Jalan Klang Lama.
Ia adalah rentetan kelemahan kerajaan menangani isu kalimah Allah yang semakin hangat selepas keputusan mahkamah yang membenarkan penggunaan kalimah Allah oleh masyarakat Kristian.

Justeru, Pemuda PAS Gombak menggesa kerajaan Malaysia di bawah kepimpinan Najib Razak untuk menangani isu ini dengan lebih bijaksana.

Tindakan-tindakan ”double standard” kerajaan Malaysia di bawah kepimpinan Umno/BN menampakkan kesan negatif yang bermula daripada insiden mambakar gereja, seterusnya membakar surau dan kini meletakkan kepada babi di masjid.

Jika kerajaan Umno/BN masih dengan sikap sebegini, Pemuda PAS Gombak yakin akan banyak lagi insiden-insiden buruk di luar jangkaan akan berlaku di seluruh negara.

Sehingga ke hari ini, sudah lebih 10 rumah ibadat yang termasuk surau, masjid dan gereja telah menjadi sasaran tindakan-tindakan provokatif pihak akibat ketidakpandaian kerajaan menangani isu ini secara bijaksana.

Justeru, Pemuda PAS Gombak menggesa kerajaan Umno/BN mencontohi tindakan yang diambil oleh PAS dan Pakatan Rakyat yang menangani isu ini dengan jalan muzakarah dan perbincangan.

No comments:

Post a Comment