11 January 2010

Retreat DPPG Bincang Perancangan Tahun 2010

ULU YAM - Satu program Retreat Dewan Pemuda PAS Gombak serta UKJ-UKJ DUN Batu Caves, Gonbak Setia dan Hulu Kelang tahun 2010 telah diadakan di sini. Program melibatkan hampir 50 orang peserta ini telah dijalankan selama 2 hari 1 malam.

Ucapan Ketua Dewan Pemuda Pas Gombak, Al-Fadhil Ustaz Syarhan Humaizi, Berkata: Sabda Nabi S.A.W. yang bermaksud: tidak akan melepasi kaki-kaki anak adam di hari kiamat melaikan Allah s.w.t. soal 4 perkara!

1. berkaitan dengan umur kemana kita habiskan,

2. kemana usia muda kita digunakan,

3. Kemana harta yang kita perolehi, dari mana sumbernya dan di mana kita belanjakan,

4. Kemana kamu gunakan Ilmu-ilmu yang kamu perolehi,

Ana rasa gembira bila sahabat-sabahat dating dengan ikhlas dan ketiga-tiga DUN mehantar wakil-wakilnya yang dapat hadir pada hari ini, pertemuan kita ini adalah atas dasar kasih dan cinta kita kepada Allah S.W.T yang menhubungkan hati-hati kita, dan insya Allah S.W.T. hati-hati kita ini akan bergabung bukan untuk melakukan “Maksiat” tetapi untuk melakuan kerja-kerja “DAKWAH ISLAMIYAH”.

Retreat ini adalah bertujuan untuk menyusun perancangan program tahun 2010 ini, kita akan membincangkan kaedah aktiviti-aktiviti dan dalam masa yang sama kita fikir juga aktiviti untuk Lajnah dan untuk Parti serta kita kena merancang bagai mana nak manfaat iktususi Kerajaan yang kita ada pada hari ini.

Peserta yang terlibat di dalam program ini adalah Ahli-ahli Exco DPPG dan juga AJK-AJK UKJ setiap DUN yang turut dipanggil untuk membentuk pasukan fokus kerja perbincangan dalam program ini.

Objektif utama pelaksanaan bengkel ini adalah untuk menggariskan fokus kerja dan objektif DPPG sepanjang tahun 2010 ini dan sekaligus menetapkan taqwim aktiviti sepanjang tahun 2010. Di samping itu, kelemahan-kelemahan dan muhasabah turut dilakukan terhadap perancangan aktiviti sepanjang tahun 2009 lalu.

Ketua DPPG, Ustaz Syarhan Humaizi dalam ucapan penutupnya menegaskan peri pentingnya perbincangan dan perancangan ini dilakukan supaya gerakerja DPPG dan UKJ-UKJ DUN dilaksanakan mengikut objektif dan fokus kerja supaya dapat mencapai sasaran yang ditetapkan.

Di akhir program, satu garis panduan kerja bagi DPPG dan UKJ DUN berjaya dihasilkan serta taqwim aktiviti tahun 2010 berjaya dikeluarkan. Adalah menjadi harapan yang tinggi agar segala perancangan yang telah dibincangkan ini akan dapat dicapai sepanjang tahun 2010 ini dan menjadikan aktiviti DPPG khususnya di DUN Hulu Kelang ini lebih cemerlang berbanding tahun 2009, Insya-Allah

Lajnah Penerangan, Informasi & Komunikasi
Unit Kerja Jemaah (UKJ) Batu Caves

No comments:

Post a Comment