01 July 2009

TUAN GURU HANYA MAHU BERDEBAT DENGAN NAJIB

Mursyidul am PAS, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat hanya mahu berdebat dengan Perdana Menteri bukan orang lain.

Tuan Guru berkata: saya tidak mahu orang lain yang berdebat dengar saya, yang hanya saya mahu adalah Najib itu sendiri sebab beliau adalah sebagai seorang ketua kerajaan memerintah,
Kenyataan bekas dua orang perdana menteri itu suruh berbincang, kita nak bincang apa lagi har-hari kita sudah bincang didalam dewan rakyat dan di parlimen itu mananya berbincang, nak jumpa satu sama lain dalam balik khas atau dipejabatnya itu bulan cara penyelesaian katanya.

Tuan guru berkata: kita sudah pun berbincang, nasihat pun saya telah beri dan dalam ceramah, kuliah serta usrah saya berbincang sudah habis, sekarang hanya tinggal ialah DEBAT satu sama lain di tempat terbuka dan saya tidak suka saya pergi dalam bilik dia dan dia datang dalam bilik saya, yang saya nak biar ditempat terbuka atau dikaca TV dan sebagainya.

Dalam sama yang sama Presiden PAS Tuan Guru Haji Hadi Awang berkata: itu gambaran sudah lama berlaku sejak tahun 1984 di zaman Dr. Mahathi lagi mereka sudah menolak dan membuat kenyataan bahawa UMNO tidak bersedia untuk berdebat dengan PAS.

No comments:

Post a Comment