25 July 2009

KES KEMATIAN BENG HOCK

Datuk Husam Musa berkata: Concept Islam sangat mudah! Membunuh satu manusia sama membunuh seluruh manusia, tidak kira mereka bangsa Melayu, China atau India.

Adik kita saudara Beng Hock telah dibunuh! Para pendapat saya tidak syak lagi Beng Hock dibunuh!!! bukan seperti media malaysia yang mengatakan Beng Hock membunuh diri.
Dia adalah adik kita tanggungjawab kita menuntut bela diatas kematiannya.

Kenyataan Ketua Pengarah (SPRM) Dato' Seri Ahmad Said Hamdan: ini adalah isu perkauman Beng Hock adalah orang CINA! Kita adalah orang Melayu.

Beng Hock juga manusia! Nyawa sama nilai dengan nyawa orang melayu! Tidak kira Melayu, Cina atau India yang pasti seorang anak bangsa nagara dibunuh! Kita wajib menuntut bela.

Agar Suruhanjaya Bebas ditubuhkan secepat mungkin bagi meniasat bukan sahaja kematian Beng Hock tetapi satu harapan bagi kerajaan Pakatan Rakyat, saya juga bersetuju dengan Ketua Pengarah SPRM harus meletakan jawatan dan kita tidak setuju polis meniasat dalam kes ini, kerana sendiri buat salah dan sendiri pula meniasat? Sampai bila-bila kita tak akan jumpa penyelasaian.

No comments:

Post a Comment