26 April 2009

TRANSFORMASI Gombak! Total!

Seruan transformasi Gombak bersahut. (Rujuk artikel awal; Transformasi Gombak).

Muktamar PAS Kawasan Gombak kali ke 14, pada 26 April 2009, menyaksikan proses transformasi berlangsung dalam suasana yang penuh aman dan harmoni selepas penarikan diri Dr Hatta Ramli daripada pencalonan untuk merebut jawatan Yang Di-Pertua (YDP) PAS Kawasan Gombak (PKG) sekali gus memberi laluan mudah kepada Ustaz Salehuddin Nasir untuk menerajui PAS kawasan itu untuk sesi tahun 2009 – 2011.

Pengumuman yang dibuat oleh Dr Hatta di dalam ucapan alu-aluan Majlis Perasmian Muktamar PKG ternyata membuatkan para perwakilan terkejut dan meneruskan tradisi PKG yang tidak pernah menyaksikan pertandingan untuk jawatan-jawatan tertinggi peringkat kawasan itu.

Majlis perasmian muktamar kali ke 14 ini telah disempurnakan oleh Menteri Besar Rakyat Perak, Yang Berhormat Dato’ Sri Ir Nizar Jamaluddin di Dewan Dato’ Fadzil Noor, Markaz Tarbiah PAS Pusat, Taman Melewar.

Dengan terlantiknya Ust Salehuddin Nasir sebagai YDP PAS Gombak sesi 2009-2011 maka lengkaplah transformasi PAS Gombak yang dimulakan oleh Dewan Muslimat PAS Gombak pada 12 April 2009, dan Dewan Pemuda PAS Gombak seminggi kemudiannya.

Di dalam mesyuarat agung Dewan Muslimat, pemilihan sengit berlangsung apabila menyaksikan pemilihan tiga penjuru yang akhirnya transformasi berlaku apabila keputusan berpihak kepada Dr Uzaimah Ibrahim yang mendapat mandat baru sebagai Ketua Dewan Muslimat PAS Gombak.

Manakala di peringkat Dewan Pemuda PAS Gombak, sebagaimana di peringkat, transformasi berlangsung dengan suasana yang penuh harmoni apabila kesemua jawatan penting termasuk AJK tidak berlaku pertandingan.

Semoga transformasi ini bukan sekadar retorik semata-mata.

Ayuh bulatkan tekad, kukuhkan ukuhwah!

Apa yang penting? Kerjasama!!!

Allahuakbar!!


Antara saf kepimpinan PKG.


Ketua Pemuda PAS Gombak, Ust Syarhan Humaizi bersama saf kepimpinan PKG mendengar amanat yang disampaikan oleh mantan YDP Dr Hatta Ramli.



Mantan YDP, Dr Hatta Ramli sedang memberikan ucapan penggulungan.


Kemesraan antara mantan YDP dan YDP.


Kemesraan antara mantan YDP dan YDP.


YDP PAS Gombak yang baru, Ustaz Salehuddin Nasir sedang menyampaikan ucapan penangguhan di penghujung muktamar.

No comments:

Post a Comment